Loading ...

Departe de frecvențele stridente ale sirenelor sincronizate perfect pe zgomotul motoarele ambalate. Departe de o tonă de factori externi ce concurează pentru atenția greu pusă la încercare: ciorba mamei la prânz, Halep în sferturi la TV, mixerul tău în vizită la after-ul de apartament de duminică seara, ruperile de ritm de tipul “dacă ieși din casă, ia și 2 ape de la Mega”.

Reducând la minimum volumul cotidianului asurzitor și involuntar-dar-inevitabil haotic pentru a lăsa loc liber ideilor creative să se manifeste: cam așa a “sunat” prima ediție Pitch Control, conceptul pus la cale de DJSuperStore și sprijinit de BURN Energy. Amplasat în liniștea Văii Doftanei, Pitch Control a însemnat 4 zile de training intens pentru 10 DJs și producători hotărâți să scoată mai mult din pasiunea insațiabilă pentru muzica electronică. Insight-urile despre scena electronică (mai ales partea de business) au venit la pachet cu relațiile construite cu câțiva profesioniști precum Benni Wind, booking manager pentru Cocoon, Ralf Kollman, co-owner Mobilee Records, sau Leo Duarte, tour manager pentru Loco Dice.

Însă “miezul” acțiunii a fost în lungile sesiuni de producție, supervizate de Ernesto Fereyra, în care studio gear-ul și-a dezvăluit multe secrete, fie ele hardware sau software, analogice sau digitale.

,,A fost o experiență de neuitat. Și pentru mine a fost un exchange. Și eu am învățat de la ei. M-am întors la citit cărți și la învățat ca să le pot oferi sfaturi cât mai personalizate. Sunt tineri care au cunoștințe și resurse pe care eu nu le aveam cand mi-am început cariera. Tehnicile lor și creativitatea sunt cele care îi vor face să aducă schimbări în scena locală. În plus, au reușit să formeze relații de prietenie și să schimbe păreri, idei, sfaturi”

S-a râs mult, s-a discutat cu patimă, s-a mixat la greu, s-au legat prietenii și, cum altfel, s-a făcut muzică. Atra Doftana s-a transformat pentru câteva zile într-un colț de paradis pentru producători: liniște și izolare, un studio full option la dispoziție 24/7 și un flux continuu de idei schimbate cu alți producători.

Am stat de vorbă cu câțiva dintre participanții de la ediția din acest an Pitch Control, pentru a reproduce sumar atmosfera din cele 4 zile de training. Fiecare dintre ei a revenit cu planuri noi după această experiență, primind o perspectivă mai largă asupra carierei și a pașilor pe care să-i facă în continuare.

 

Matei Nazarcu

Highlight-ul pentru mine a fost primul studio session alături de Ernesto Ferreyra: feedback-ul instant și felul în care a discutat cu mine. Mi-a dat un boost enorm. Primul lucru pe care îl voi face la studio este să tratez camera și să adaug un drum machine Brute. Iar pe viitor o consolă SSL, mai multe drum machines, rack-uri cu efecte la studioul amplasat undeva la munte

 

Primărie

Pot să spun că de la fiecare trainer am învățat ceva și am văzut aspecte diferite ale industriei. Ok poate că Benni Windelband a fost mai aproape de inima și înțelegerea mea. De asemenea și Ernesto a adus multe confirmări în prima seară. Am plecat și cu o listă lungă de cumpărături pentru studio: Roland TR 8, Waves plugins, Elektron Digitakt, Volca Bass, 3 perechi de monitoare și un DJ booth complet echipat, toate amplasate într-un undeva la malul Mării Negre. S-au legat deja colaborări pe parte de producție, cu Anaid

 

George Pandrea

Studioul perfect ar fi fie in propria casa (unde momentan si este), fie undeva in aproprierea acesteia. Nu am nevoie neapart de ceva extravagant. Un loc unde sa ma pot rupe de lume si unde sa pot creea in largul meu. In ceea ce priveste sculele, mi-ar placea sa am atat instrumente traditionale (chitari, bas, tobe, pian) cat si electronice (drum machines, sintetizatoare analogice si digitale). A, si clar o pisică. Cu siguranta voi implementa (cum deja am si inceput) tehnicile si trick-urile invatate la Pitch Control în studio, de la Ernesto. De când am început să produc muzică, mereu mi-am dorit o astfel de interacțiune, unde orice nelămurire de-a mea să poata căpăta un răspuns. […] Recunosc ca mi-au placut stilurile unora dintre colegi si e posibil ca in viitor sa le propun un proiect comun. Mai am de terminat insa mai intai cateva piese de ale mele.

 

 

Dobrikan

După toată această experiență Pitch Control am rămas cu o viziune mai buna asupra felului in care functioneaza industria la nivel international, notiuni noi tehnice, o experienta inedita si bateriile incarcate la maxim + un rucsac Burn :) Am invatat deja cateva “tips & tricks” in Ableton de la maestrul Ernesto si am tras concluzia ca ar trebui sa invat sa stapanesc mai bine instrumentele/soft-urile pe care le am deja, inainte sa trec la ceva nou. […] Imi doresc mult un release la Cocoon, deci o colaborare in aceasta privinta, prin prisma lui Benni Wind ar fi ideala pentru mine.

 

Gabriel Crecan

M-am decis să schimb modul in care abordez aranjamentul final al piesei, in virtutea sfaturilor lui Ernesto. In ceea ce priveste compozitia studioului am propria viziune care doar mi s-a intarit. Am vorbit pentru colaborări cu Anaid, Nazarcu, Victor Stancov și Dan Primaru, am invatat la Pitch Control valoarea colaborarilor si as vrea sa lucrez mai des cu altii. Training-ul mi-a adus validarea calității output-ului meu muzical

 

Afgo

Dupa Pitch Control cel mai important lucru pe care l-am castigat este experienta transmisa de catre mentori in fiecare panel, care au reușit sa-mi ofere un boost de energie si incredere. Unele lucruri erau deja cunoscute, dar venind din partea lor au insemnat foarte mult si au o valoare foarte importanta.
Studioul perfect in opinia mea nu trebuie sa aiba foarte multe echipamente. O pereche de monitoare pe care sa le cunosti foarte bine, o camera tratata acustic foarte bine si cateva “gadget-uri” gen: Ableton Push, Midi Keyboard care sa te ajute sa iti pui in practica ideile cat mai repede. In rest, sa fie good vibes :) Eu cu siguranță voi adăug în studio un sintetizator analog și un drum machine.

 

Rhem

Tot training-ul a fost cu mult peste masura asteptarilor mele. Am invatat foarte multe lucruri care o sa imi fie necesare in cariera mea de artist, mentorii au venit foarte bine pregatiti  sa ne invete tot ce considerau ei ca avem nevoie sa stim in domeniu si sa ne indrume sau sa ne raspunda la toate intrebarile si nelamuririle pe care le aveam.  Cand am mers la training, eram focusat sa invat cat mai multe lucruri noi despre productia muzicala si sa fiu corectat in locurile in care gresesc cand compun o piesa, iar datorita lui Ernesto Ferreyra si a modului in care si-a dat interesul pentru noi, am invatat muuuult mai mult decat credeam ca am nevoie sa stiu! […]  In studioul pe care l-am avut la dispozitie la Pitch Control, am descoperit vreo doua scule noi, pe care sper sa mi le iau cat mai curand: e vorba de un sintetizator de la Elektron si unul de la Arturia. Si daaa, monitoarele de la Eve Audio pe care lucram acolo “mi-au facut cu ochiul”.

Zi ceva!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.